ارسال مجموعه کتب «فرهنگ ثروت‌آفرین» برای بیش از 130 سازمان

مشارکت پژوهشکده مطالعات فناوری در توزیع مجموعه کتب فرهنگ ثروت‌آفرین

پژوهشکده مطالعات فناوری بنا به حوزه مأموریتی خود علاوه بر انجام پروژه‌های مختلف، بر کاربست نتایج حاصل از پروژه‌ها نیز تأکید دارد. در این زمینه پروژه‌ای با عنوان «زمینه‌سازی و توسعه نظام آماری اقتصاد صنایع فرهنگی با تأکید بر رویکرد نوآورانه و دانش‌بنیان» در سال 1397 انجام شد. در باب اهمیت این صنایع و لزوم شفافیت اقتصادی آن می‌توان گفت که صنایع خلاق و فرهنگی از بهترین مصادیق تحقق اقتصاد مقاومتی است؛ حوزه‌ای که درون‌زایی‌اش وام‌دار فرهنگ غنی اسلامی- ایرانی، برون‌گرایی جزء ماهیت و مأموریتش و مشارکت مردمی و دانش‌بنیان‌بودن رمز پیشرفت آن است. تجارب و عملکرد کشورها در این صنایع، نشان‌دهنده توان درآمدزایی مافوق درآمدزایی نفتی آن کشور است. به‌علاوه، سیاست‌گذاری صحیح در این صنایع با چشم‌های بسته ممکن نیست و همپایی نظام آماری برای شفاف شدن وضعیت موجود اقتصاد این حوزه را می‌طلبد.

ازاین‌رو در راستای کاربست نتایج حاصل از پروژه، این پژوهشکده در گام اول با همکاری مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت و ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و انتشارات رسا اقدام به تهیه مجموعه کتب 7 جلدی به انضمام یک جلد چکیده(مجموعاً 8 جلد)، با عنوان «فرهنگ ثروت آفرین» نموده است. این مجموعه از منظر اقتصادی و آماری، 7 حوزه از صنایع مربوط شامل «سینما»، «پویانمایی»، «نشر و پی‌نمایی»، «گردشگری»، «صنایع‌دستی»، «بازی‌های ویدئویی» و «اسباب‌بازی» را با تأکید بر رویکرد نوآورانه و دانش‌بنیان بررسی می‌کند.

در گام دوم، این پژوهشکده پس از شناسایی بیش از 130 مخاطب از جمله نهادهای دولتی، خصوصی و افراد متخصص در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی ،اقدام به ارسال جلدهای منتخب این مجموعه نمود. از جمله مخاطبین این مجموعه اثر شامل: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان، معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور، مرکز آمار ایران، بانک مرکزی، سازمان صداوسیما، مرکز ملی فضای مجازی کشور، مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت، کمیسیون‌های اقتصادی و فرهنگی مجلس شورای اسلامی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، دانشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، مؤسسات پژوهشی و ... می‌باشند.